Koliko puta vam se dogodilo da sebi postavite neko od sledećih pitanja? Koje su to prve tri tajne uspešnih prodavaca?
- Kako mu/joj tako lako ide prodaja?
- Šta god da prodaje, ljudi kupuju od njega/nje?
- Odakle mu/joj energija da sve to radi?
A odgovor je jednostavan. Posmatrajući i analizirajući najuspešnije prodavce, ispostavilo se da je ključ uspeha u tome da oni prvo postave pravo pitanje, a zatim slušaju pažljivo odgovore. Loši prodavci se previše trude da navedu ljude da potroše novac, umesto da otkriju šta njihov budući klijent želi, šta mu je zapravo potrebno.
Vodeći računa o njihovim potrebama, pre nego o prodaji, vrlo brzo i sami možete izgraditi win-win odnos sa klijentom.
Hajde da primenimo prve tri tajne uspešnih prodavaca:
POSTAVLJAJTE PITANJA – Postavljajte klijentu pitanja koja će mu pomoći da donese mudru odluku prilikom kupovine. Najbolje ćete uslužiti klijenta tako što ćete saznati šta želi, šta mu je potrebno, šta očekuje od vaših proizvoda. U želji da podele sa klijentima što više informacija o uslugama, dešava se da prodavci zaborave na očekivanja kupaca. Zapamtite, ono što je važno za vas, ne mora da bude važno i za njih.
ISKRENO SLUŠAJTE– U prodajnom procesu se ne radi o vama i vašim potrebama, već je klijent u prvom planu. Svaki prodavac ima svoje nedeljne, mesečne ciljeve i očekivanja nadređenih. Ponekad prodavci previše razmišljaju o targetima koje moraju da ispune ili o načinu promovisanja proizvoda. Ovde su ipak bitna buduća očekivanja i potrebe kupaca. Prodavac u želji da poveća prodaju – često ne sluša. Bilo bi dobro da pokušate da se iskreno fokusirate na klijenta i na to kako vaš proizvod može poslužiti njihovim potrebama i ciljevima. Zig Ziglar je rekao: “Možete imati sve što poželite u životu, ukoliko date drugima ono što im je potrebno”.
BUDITE ETIČNI – Ne pokušavajte da klijente nagovorate da kupe vaš proizvod. Dozvolite im da prilikom kupovine donesu sami odluku. Prepoznajte šta im je potrebno. Podsetimo se citata iz knjige “Kako zadobiti prijatelje i uticati na ljude”, Dejla Karnegija: “Čovek ubeđen protiv svoje volje je i dalje istog mišljenja”. Vaša uloga u prodajnom procesu je da predstavite proizvod, uslugu ili ideju na jasan, koncizan i iskren način.
Zapamtite da je vaš zadatak kao prodavca da ponudite proizvod, objasnite prednosti i da odgovorite na pitanja. Osoba će doneti odluku o kupovini na osnovu informacija koje ste joj dali. Davanjem odgovora kao i postavljanjem pravih pitanja, vi zapravo gradite most poverenja sa klijentom.
A kada imate poverenje, vi možete da prodate sve.
Puno korisnih informacija možete dobiti na radionici: Tajne uspešnih prodavaca, koja će se održati 28. avgusta sa početkom u 12h. Radionicu će voditi Marija Švigir, kreator i trener programa ličnog i profesionalnog razvoja.
Pratite nas i na našoj facebook stranici i budite u toku.