Da li nam neverbalna komunikacija pomaže u svakodnevnom životu? Koliko smo uspešni u tumačenju neverbalne komunikacije?
Dva zaposlena komuniciraju. Komunikacija se vrši različitim metodama, kanalima, načinima… Obično mislimo da je dobra komunikacija “šta reči”? Sa druge strane, istraživanja su pokazala da značenje u komunikaciji prenosimo na nekoliko različitih načina. Ukoliko su verbalna i neverbalna komunikacija u neskladu odnos je sledeći:
- 55% govor tela (gestikulacija, mimika, udaljenost od sagovornika…)
- 38% kako kažemo (boja glasa, jačina, tonalitet, pauze…)
- 7% je šta kažemo (izgovoren tekst)
93% komunikacije ide neverbalnim kanalima!
Kako da koristite znanje o neverbalnoj komunikaciji?
Evo kako možete da budete uspešni koristeći znake neverbalne komunikacije:
- Razgovor uvek započnite u pozitivnom tonu i sa temama o kojima mislite isto. Aktivno slušajte i posvetite punu pažnju svom sagovorniku. Neka se oseti uvaženim.
- Budite konkretni, kratki, direktni i jasni.
- Vodite računa o sebi, o svom sagovorniku i o situaciji.
- Koristite pitanja kako biste došli do informacija.
- Bitne stavke ponovite.
- Uvek prilagodite komunikaciju i rečnik sagovorniku. Nije poenta da Vi zvučite pametno, već da Vas sagovornik razume.
- Ne koristite strane reči i tehničke izraze bez potrebe (pogledajte na Web-u, pregled aktive i pasive…)
- Ne prekidajte druge dok pričaju.
- Sedite ili stojite smireno i uspravno, blago nagnuti ka sagovoniku.
- Koristite osmeh kada i ako je prikladno.
- Ljude kojima se obraćate gledajte u oči, ali ne predugo. Par sekundi pa pogled u stranu kako se ne bi osetili kao na ispitivačkoj klupi.
- Obratite pažnju kako ljudi reaguju na ono o čemu govorite. Vodite računa o neverbalnoj komunikaciji Vašeg sagovornika!
- Da biste zadržali pažnju podešavajte svoj glas, tiše, brže…
- Zastanite pre ili posle neke suštinske konstatacije.
- Ako želite da pojasnite ono o čemu Vaš sagovornik govori počnite sa “Ako sam dobro razumeo/la….” (parafrazirajte)
- Završite razgovor tako što čete se zahvaliti na vremenu i trudu.
- Rukujte se za doviđenja.
Sigurna sam da svako od Vas može na ovu listu preporuka da doda još minimum desetak važnih stvari. Međutim, ključ uspešne komunikacije je u Vašoj fleksibilnosti, aktivnom slušanju sagovornika i stalnom prilagođavanju načina komunikacije.
Važna je i želja i istinska posvećenost sagovorniku.
Izvor: Mcb blog