U poslednje vreme sve češće pitanje sa kojim se susrećemo u komunikaciji sa klijentima je: Milenijalci… kako ih motivisati?

U mom timu okružena sam Milenijalcima. 😊 Neko će pomisliti „ti si baš srećna osoba“. Iako su Milenijalci često kritikovani od strane prethodnih generacija za njihove stavove na radnom mestu, da li su ta mišljenja tačna ili ne, sporno je.

Lični utisak je da kada ste u timu sa njima puno stvari možete naučiti. Poslednje trendove prvi saznate, ogroman broj informacija, čak i neke najbanalnije stvari poput pravilnog korišćenja Instagrama. 😊 Šta više, istraživanja pokazuju da su pogodni za uspeh kao preduzetnici. Oni su generacija koja je voljna da sanja, iskoristi svoje znanje i strast da te snove pretvori u stvarnost.

Mislim da imam sreću što sam sa njima u timu i kroz zajednički rad sam primetila par stvari koje ih pokreću.

 

Ohrabrenje i povratna informacija

Često se dešavalo da dobijem pitanje da li sam primetila da je nešto urađeno i kako mi se čini. Mislila sam da se to ili podrazumeva ili da je logično da će to uraditi. Oni će uraditi ali je važno i da primetite, ohrabrite, date povratnu informaciju. Njima je jako važno da imaju osećaj o ostvarivanju uticaja na druge kao i vrednovanje njihovog truda i napora.. Pohvala i primećivanje će mnogo doprineti njihovom angažovanju. Sa druge strane, ukoliko ne ispunjavaju vaša očekivanja, uputite im povratnu informaciju i kako mogu poboljšati svoj rad..

 

Fleksibilnost i lično vreme

Iskrena da budem ovaj deo me je iznenadio koliko je značajan za njih i koliko zapravo znaju da naprave granice. To treba učiti od njih. Balans posla i privatnog života značajna je tačka za ovu generaciju. Kompanije koje nude fleksibilne rasporede imaju bolje šanse da zadrže ove mlade ljude. Ukoliko im obezbedite ovaj segment biće sjajni, zadovoljni ambasadori vaše kompanije. Prvo što skoro svima pada na pamet je mogućnost rada od kuće ali to nije moguće u svim organizacijama. Možda razmišljati o tome da im se dozvoli da odsustvuju sa posla kada im je to potrebno ili ukoliko završe posao da se mogu baviti nekim stvarima koje njih interesuju, možda čak i da privatne obaveze završe.

Primer iz naše kompanije. Krajem prošle godine smo se preselili u novi poslovni prostor. Svako je dobio svoje kancelarije i mogućnost da kreira poslovni prostor onako kako je zamislio. Bili su oduševljeni, uzbuđeni i pokazivali znake zahvalnosti. Napravili su prostor po svojoj meri! Dobijala sam od njih komentare da nemaju osećaj da su na poslu. Na ovaj način napravili su balans jer sam primetila da u svojim prostorijama provode vreme i kada završe sa obavezama, jer im prija.

 

Razvoj

Ukoliko je cilj da vam Milenijalci budu zadovoljni omogućite im prostor za razvoj. Oni se pitaju šta je sledeći korak u njihovoj karijeri. Oni su posvećeni i ambiciozni, nije im plan da čekaju po par godina kako bi napredovali. Strpljenje im nije jača strana.

Razmislite i o malim podsticajima kao što je bonus za dobro obavljen posao ili nešto drugo što će im ukazati da su na dobrom putu. Možda postoji edukacija koja ih interesuje. Na taj način obezbeđujete visoku motivaciju kod mladih.

 

Vrednosti kompanije

Važno je na početku da im objasnite koja je vizija kompanije i koje su njene vrednosti. Ovaj momenat je bitan jer se Milenijalci kroz svoj rad povezuju sa istom. Vole da unesu novine, tj. da naprave razliku koja će biti u skladu sa vrednostima organizacije.


Da, Milenijalci imaju svoj stav, vrednosti, granice, kreiranje vlastita pravila. Da, oni  funkcionišu drugačije, a ono što je drugačije može nam strano biti, u početku. Na nama je da nađemo način. Ono što je pod našom kontrolom, to je da ih osluškujemo. Milenijalci vam sve kažu. Do 2025. godine predviđa se da će Milenijalci činiti 75% globalne radne snage i biće od neprocenjive važnosti za poslodavce.


Stoga, ukoliko vam je cilj da ih zadržite i motivišete, razgovarajte sa njima. Komunikacija je ključna i treba da znaju da vam je stalo do njihovog mišljenja. Uputite im potvrdu i pohvalu za rad, dajte im povratnu informaciju šta može biti bolje. Izazovite ih i dopustite da vas iznenade. Znam da mene ne prestaju.


Jelena Marušić