Kako napisati motivaciono pismo

kako-napisati-motivaciono-pismo-naslovna

Sve veći broj oglasa za posao podrazumeva ne samo slanje radne biografije, već i motivaciono pismo. A svi znate šta je motivaciono pismo, zar ne? Kao što mu samo ime kaže – njime treba da podstaknete (motivišete) regrutera da izabere upravo vas u mnoštvu kandidata sa (verovatno) sličnim kvalifikacijama.

Ali zar ne pišemo CV baš u ove  svrhe? Dobro napisana biografija je bez sumnje od ključne važnosti, ali ovde postoje i ograničenja.

Za početak, određena radna pozicija će najverovatnije privući (skoro) isti profil kandidata koji će moći da ponude (skoro) isti set veština i iskustvo. Dalje, danas se kandidatima nudi niz šablona za pisanje CV-ja, stoga i regruter može da računa da će mu pristići veliki broj ne samo sadržinski sličnih, već i formalno identičnih biografija. Konačno, imajte u vidu da se motivaciono pismo ne zahteva samo u slučajevima kada za poziciju aplicira veliki broj kandidata: ono ponekad ima svrhu da proveri znanje kandidata o samoj poziciji i njegove implicitne veštine (sposobnost predstavljanja, prodaju, način komunikacije).

Pravila pisanja dobrog motivacionog pisma

Kako onda dobro motivaciono pismo treba da izgleda i kako napisati motivaciono pismo, uopšte? U nastavku vam nudimo nekoliko smernica.

Pravilo broj 1 – Budite jedinstveni

Iako danas postoji niz šablona koji se mogu koristiti kako bi se motivaciono pismo napisalo, potrudite se da vaše pismo ne izgleda generički. Izbegavajte opšta mesta i izraze čije je značenje previše nejasno: cilj motivacionog pisma je da se istaknete kao kandidat, a ne da popunite prazan prostor na papiru. Pokušajte da date lični pečat svemu što napišete: vodite računa o osobenostima određene radne pozicije i istaknite one kvalitete kod sebe za koje verujete da su zaista važni za posao za koji aplicirate.

Pravilo „3 pasusa“:

Idealno motivaciono pismo sadrži svega tri pasusa:

1.        uvodni pasus, u kome navodite razloge zašto vas je radna pozicija zainteresovala i zašto smatrate da je baš ona prava za vas;

2.       srednji pasus (koji bi trebalo da bude neznatno duži od preostala dva), u kome navodite razloge zašto ste baš vi, a ne neko drugi, pravi kandidat za tu radnu poziciju;

3.       finalni pasus, u okviru kog bi trebalo da sumirate sve prethodno navedeno na način koji će baš vas predstaviti kao adekvatan izbor za tu poziciju.

Ne preterujte u hvalisanju i laskanju: Nerealno i neutemeljeno isticanje sopstvenih kvaliteta, kao i preterano iskazivanje (možda i nepostojećih) dobrih strana kompanije i radne pozicije, neće vam podići ugled kod regrutera; naprotiv, zvučaćete ili lažno ili nedovoljno informisano o samom poslu. Umesto toga, fokusirajte se na vaše realne prednosti i upregnite um kako biste ih što bolje povezali sa potrebama koje poslodavac ima.

Završite pozivom za saradnju

Poslednji pasus treba da završite nekom vrstom poziva koji otvara prostor za buduću interakciju, poput:

–  „Unapred se radujem Vašem pozivu“

ili

– „Bio/bila bih počastvovana da Vas upoznam“.

Svi ovi saveti pomoći će vam da napišete efektivnije motivaciono pismo. Ali na kraju, pored vašeg znanja i iskustva, vaš lični pečat će napraviti razliku. Potrebno je da uvek verujete u sebe i zapamtite da ako i ne budete uspešni iz prve, ne doživljavate to kao neuspeh.  Nastavite da pokušavate i gledajte na to kao na samo jednu stepenicu na vašem putu ka željenom poslu i uspehu.

Ostavite odgovor