Centriranje pomoću brifinga

Brifing Lidija Miljkovic Balance Consulting

Jedan razgovor u vezi treninga o brifingu izgledao je ovako …

  • Šta je to?
  • Brifinzi su kratke forme informativnih sastanaka na kojima iskoristiš vreme da ČUJEŠ svoje zaposlene i proveriš da li su akcije svih usmerene ka viziji koju si postavio.
  • Ma daj…
  • Upravo tako… Nemoj da mi se žališ na njih! – mislim na zaposlene. – Jer da radim za tebe ja bih se žalila na tebe!
  • Ok, ok… ali realno, pusti me tih konsultantskih fora i reci mi čemu to stvarno služi i ima li koristi stvarno.
  • Bila sam ozbiljna kada sam ti rekla ovo malopre. Stvarno služi da proveriš koliko si dobro preneo pravac ka kome ide kompanija i da usaglasiš njihove akcije.
  • Pa to bi trajalo večno. A u ostalom ako ne znaju zašto su tu šta ja imam da im pričam? Mogu slobodno da idu.
  • E… nažalost kada ne deliš put na kome su ti zaposleni onda prvi „brifinig“ je pravi sastanak i može da traje sat vremena, ali brifinzi posle toga brzo idu… Niko ne želi da gubi vreme. Svi hoće da rade, tačnije da završe posao što pre. A tebi pored toga služe da sa njima podeliš i neke bitne informacije o firmi i onda da čuješ njihove fokuse tog dana.
  • Joj, meni sve to liči kao jeftina prevara.
  • Pa i zaposlenima ćeš uskoro ti početi da ličiš upravo tako i ti i tvoja firma kada se zapitaju „a čemu sve ovo?“
  • Ne razumem – upitno me je pogledao i bez osmeha.
  • A šta ti misliš da samo „konsultanti imaju foru“? A vi u firmama radite sve kako treba? – gleda me i baš teško diše. Nastavljam, ozbiljnijim tonom. – mnogi u firmama nemaju ideju kako da vode firmu, ali imaju sjajnu ideju za biznis. To što ti ide dobro za sada, ne znači da će večno biti tako. Ljudima si dao dobre uslove na početku, ti uslovi treba da nastave da rastu, ne da ostanu na istom ili da se smanjuju. To što je prodalo ideju o biznisu na početku treba da počne da živi kroz ljude! Brifinzi su upravo način kako da žive ideju sa početka koja se razvija.
  • Šta treba da pričam na tim „brifinzima“?
  • Treba da ih uputiš u ono šta radite u firmi. Da povežeš akcije koje imaš sa vizijom i vrednostima ili barem standardima.
  • Opet taj vaš konsultantski rečnik… vrednosti i standardi. Moraš da znaš da mi u firmama nemao vremena za te fore.
  • Ali imaš vremena da popravljaš stvari i da vadiš posao kada zapne.
  • Pa da, zato sam tu.
  • „Ti brifinzi“ upravo to sprečavaju … znaš onu staru „bolje sprečiti nego lečiti“.
  • E to je to! Na brifinzima treba da postaviš potporu da ne padate na smešnim stvarima.
  • A koje još firme vode te brifinge?
  • Prvo! Vodio si ih i ti na samom početku. Seti se.
  • Pa jeste kada smo tek počeli i bilo nas petoro. Sad ne mogu ni da okupim ljude na jedno mesto.
  • Ni ne treba sve brifinge da vodiš ti, već kako ste podeljeni. Ti radi sa svojim menadžment timom, oni sa svojim timovima i tako sve dok ne pokrijete poslednjeg zaposlenog.
  • Šta do spremačice? – smeje se ironično.
  • Apsolutno! Što bi nju izostavili?
  • Mora da se šališ? Kakve veze ima ona sa vizijom …mislim nemaju sa njom ni mnogi drugi zaposleni.
  • To ti misliš da nemaju. Ko ti čisti toalet i ko je zadužen za to da sve izgleda besprekorno kada ti dolaze klijenti sa kojima spajaš milionske ugovore?
  • Ma razumem te. Ali ko bi vodio sa njom razgovor?
  • Pa ko je zadužen za nju?
  • Ma to su ove žene iz… – stao je i nasmejao se – ok ne znam ko je zadužen za nju.
  • Ok, ajde ovako. …. Na koga bi se drao da vidiš jedan dan potpuni haos u toaletu?
  • Joj, ne daj im Bože. Na sve.
  • Je l’ bi tad našao ko je zadužen za spremačicu?
  • Onda nađi pre toga.
  • Ali i dalje mi nije jasno zašto ona treba da zna viziju moje firme.
  • Zato što vam održava okruženje čistim. Fizičko okruženje. Da je nemate vrlo brzo bi se svi žalili što moraju da čiste iza sebe, kao što i moraju u nekim firmama. Ti si im obezbedio da ne moraju da misle na te stvari, kao što si olakšao da ne misli ni na svoje prijave na zdravstveno, kao i što si obezbedio i olakšao milion drugih stvari. Ali svi ste povezani! Ako hoćeš da ti svi ostanu informisani i da vide sebe na duže staze u firmi, daj im informacije na dnevnom nivou kako bi se povezali sa firmom i zajedno izgradili malo dublju pripadnost Ne samo formalnu da se vode kao zaposleni firme već i da imaju nešto na duže staze.
  • I to sve dobijam brifingom.
  • Brifing je samo jedna jako moćna karika, svakako da nije sve. On je tvoja dnevna akcija da sve usaglasiš i pozoveš na delanje ka viziji.
  • A gde tu misliš da „čujem“ zaposlene? Pošto si to rekla na početku.
  • Samo na prvom sastanku o brifingu imaš najviše ti da kažeš, u svim ostalim ti ih slušaš, kako bi čuo planove i kao bi se svi zaposleni povezali sa akcijama. Možda čuješ i žalbe, to je i mogućnost da oni podele da im nešto nedostaje ili da su imali nešto što im se desilo prethodnog dana, a nešto od toga može da znači i ostalima u timu.
  • Pa to bi trajalo večno!
  • Ne! To je ono zašto ti je potreban trening o brifingu. Neke firme same uvode – brifing trening –u onboarding treninge kako bi sve obavestili šta se priča tu i koliko dugo traje. Na tim brifinzima se iznose samo podaci, ne filozofira se ili ne priča o stvarima koje su duža tema, ali je odličan alat da pozovu ljude na duži sastanka koji imaju interes od neke teme.
  • Koliko to dugo treba da traje?
  • 5 do 7 minuta.
  • Ma ti mora da se šališ.
  • Ne! Upravo je to ono što brifinge čini toliko dobrim! Nisu oduzeli puno vremena. Svi su tu. Motivišemo se vizijom i vidimo koliko se svi angažujemo da ostvarimo ciljeve koji svima u firmi čine dobro.

Zahvaljujemo se klijentu koji se sigurno prepoznao u ovom dijalogu što nam je omogućio da objavimo njegov stav i sam razgovor. Kao što smo obećali nećemo davati više detalja, ali po njegovim rečima „može da koristi ljudima da bolje razumeju, sigurno ima još ljudi koji razmišljaju kao ja“ definitivno ima. Rezultat našeg treninga i uvođenja brifinga u firmu objavićemo u blogu, za par meseci, samo da ih pustimo da dožive rezultate.

Brifinzi postoje dugo, to nije alat koji smo mi kao tim osmislili, ali trening kako da sprovedete efikasan brifing u svojoj firmi imamo mi. Možemo da vas naučimo kako da ih sprovodite i možete kod nas da kupite trening koji ćete koristi kod vas u firmi. Trening će bit napravljen i usaglašen samo za vaše potrebe. Za više informacije kontaktirajte nas: office@balance.rs

 

Lidija Miljković