Spolja gledano pozicije srednjeg menadžmenta izgledaju idealno, kao da su oslobođeni svih odgovornosti, za razliku od višeg menadžmenta, i ne treba ni da budu toliko operativni i detaljni kao ostali zaposleni. Izgleda skoro kao da ništa ne treba da rade.
Istina je sasvim drugačija.
Srednji menadžment je između čekića i nakovnja. Frustracije srednjeg menadžmenta mogu biti ubedljivo najviše u većini organizacija. Ako gledamo kroz organizacionu strukturu, definitivno srednji menadžment je najstresnija pozicija. Viši menadžment ih drži odgovorne za rezultate, a zaposleni im prebacuju neuspeh.
Ako organizacije nemaju adekvatnu obuku za srednji menadžment profesionalni razvoj organizacije staje. Mnoge organizacije rizikuju da gube ključne i perspektivne lidere zbog neulaganja u njihov profesionalni razvoj. Postati dobar lider i upravljati svim resursima ima dosta stepenika. Svaki od stepenika ima svoj redosled, strukturu i razlog zašto postoji. Gurajući srednji menadžment da preuzme sada i odmah stvari pod svoju kontrolu stvara pritisak i neprijatnost između onoga što žele i onoga što umeju. Kolaps ta dva daje razarajuće rezultate, na tržištu su poznati kao efekti „sagorevanja“ na poslu, agresivnog ili pasivnog ponašanja itd. Rezultati na poslu se uvek očekuju, pa makar žrtvovali i svoj privatni život. Kada žrtvuju svoje porodice, familije i prijatelje onda se odjednom pojavi status „samo mu je posao bitan“, „ništa je drugo sem posla ne zanima“, „ko mu je to tražio, sama je za to kriva i treba da bude sama“.
U današnje vreme se traži da budemo humani i ističemo to kroz različite razgovore kada smo oslobođeni od posla, ali to zaboravimo kada treba da odredimo lične prioritete i budžete.
Biti lider nije stvar urođenog talenta, nego strukturnog učenja i dubljeg razumevanja stvari.
Najveća prednost odličnog srednjeg menadžmenta je fokus, fleksibilnost, empatija, lako povezivanje detalja i šire slike.
Smanjiti frustracije srednjeg menadžmenta je značajan za održavanje strateškog puta i razvoja narednih generacija. Međutim, oni su efikasni isključivo ako su obučeni. Edukacija srednjeg menadžmenta ima nekoliko nivoa i sigurno spada u jednu od krucijalnih edukacija u organizacijama. Uzalud što ljudi znaju posao, ako ne znaju da vode isti ili da prenesu znanje. Organizacije su osuđene, i pored dobre ideje, da propadnu. U suprotnom, ovaj nivo menadžera može profesionalno uzdignuti organizaciju i napraviti više nego što je očekivano ili planirano.
Do sada u radu sa srednjim menadžmentom, retko smo se susretali sa ljudima koji ne cene dodatno ulaganje u njih. Zapravo, komentari bi bili:
- „ovo je bilo potrebno odavno“
- „šta bi sve uradio da sam znao ovo na početku kada sam preuzeo poziciju“
- „mnogo je bolje i lakše kada razumem kako“
- „lakše je voditi tim sa znanjem. Više se ne osećam napušteno“
Srednji menadžment upravlja:
- operativnim obavezama na dnevnom nivo;
- deljenjem znanja i saveta;
- vođenjem ljudi;
- treba da su fleksibilni i sposobni da promene komunikaciju, ljude i zadatke u trenutku;
- treba da drže čitav tim sa svim njihovim zadacima, targetima i da upravljaju motivacijom;
- treba da vladaju kompletnim znanjem njihovog posla, da razumeju svoje kolege i da procene kako da spoje čitav operativni krug kako bi sva odeljenja bila zadovoljena;
- treba da završe i svoj deo posla samostalno…
Čak i oni koji su uspešni u svim tim odgovornostima, dužnostima i zadacima, često čujemo kako nikada ili jako retko dobijaju pohvale ili nagrade. Upravo su to razlozi njihovog napuštanja, nezadovoljstva i naglih promena.
Danas se generacije vezuju za društvene mreže čak i dok rade na poslu, objavljuju različite stvari za koje instant dobijaju feedback kroz „like“ ili komentar. Ako im organizacija ne pruža dovoljno feedbacka ljudi nalaze način totalno nesvesno da se osete dobro i da dobiju povratne informacije.
Neulaganje u srednji menadžment je razlog zašto se mnogi odluče da odu dalje i traže te uslove u drugim organizacijama. Finansijski gledano pokazalo se da je isplativije da uložimo u edukaciju menadžera nego da ih menjamo.
Koje su kategorije edukacije za srednji menadžment?
- Veštine upravljanja promenama
- Menadžment i upravljanje organizacijom (strategije i alati)
- Soft skills (najzastupljeniji i veoma efektivni treninzi)
- Izveštavanje, efikasno vođenje sastanaka i filtriranje informacija
- Inovacije
- Socijalna inteligencija
- Emotivna inteligencija
Uskoro nastavljamo sa sadržajem o liderskim treninzima …