Pohvale ne kvare ljude!

Zamislite život bez povratne informacije… Kao vožnja po gustoj magli, zar ne?

Kada na treningu pitamo menadžere koliko često kritikuju i ukazuju na greške, obično se javi više od pola učesnika. Na pitanje koliko hvale svoje zaposlene obično se javi isto toliko, ali samo zato što smatra da je to poželjan odgovor.

A kada ih pitamo koliko njihovi pretpostavljeni hvale, a koliko ukazuju na greške, obično su pohvale te koje izostanu.

Jedna od neophodnih veština svakog menadžera je i pružanje konstruktivne povratne informacije o radu i ponašanju njegovih zaposlenih. To je vrlo slično ulozi roditelja, složićete se.

Evo predloga kako to možete da radite (tzv. sendvič tehnika):

Počnite sa pozitivnim Ono što mi se dopada (u tvom radu, u tvom tekstu u…) je…
Veznik I (izbegavati a, ali…jer poništavaju prethodno rečeno)
Ono šta treba unaprediti Ono o čemu možeš da razmisliš je…

Ono što je moglo malo bolje /drugačije…

Pozitivno Ja verujem u tebe…

Siguran sam da ćeš sledeći put…

 

Izbegavajte reči: Ali… Ne… Ne valja… Nije dobro… Ne znaš… Nisi dobro uradio… Ti si loše… Očajno… Slabo…Loše… Ti ne znaš… Katastrofa… Moj sin bi to bolje uradio…

Povratna informacija (engl. feedback) ukazuje i na njenu suštinu – pohvaliti, uzvratiti nečim (give back) što će druge “nahraniti” (feed), a ne samo kritikovati.

  • Ako hvalite to možete da činite pred drugima.
  • Ako kritikujete – samo u 4 oka.

Vodite računa i o sledećem:

  • Imajte pozitivan stav i pozitivan ton
  • Budite realni
  • Ukažite na ponašanje, ne na osobu (ne: ti si aljkav i neodgovoran, da: ne slažeš dokumentaciju po

abecednom redu, na stolu se nalazi dosta papira i sl.)

  • Kažite na koji način je to pomoglo Vama i kompaniji
  • Budite iskreni, konkretni i opisni, a ne uopšteni i ocenjivački nastrojeni
  • Izbegavajte “moraš”, “treba” i sl.
  • Slušajte šta Vam govore!

I zapamtite – pohvale ne kvare ljude samo ako ste iskreni i ne zloupotrebljavate sopstveni položaj.

 

Ostavite odgovor