Aktivno slušanje

Aktivno-slusanje-Balance-Consulting-Blog-02

Osnovne tehnike u coachingu su aktivno slušanje sagovornika i postavljanje pravih pitanja za razvoj.

Kako je fokus na ove tehnike napravio veliki pomak u razvoju, na ličnom i na profesionalnom nivou, možete ih koristiti u svakodnevnoj komunikaciji i primetićete pozitivne promene.


Koristi od aktivnog slušanja

  • sagovornik će u vama videti osobu koja se trudi da čuje i vidi suštinu njegovog izazova
  • prepoznaće osobu koja želi da mu pruži podršku i saosećajnost, a ne osobu koja će samo klimnuti glavom i dati neki komentar
  • vi ćete uvideti da ste bez predrasuda uključeni u razgovor
  • i da ste posvećeni onome što sagovornik govori i da možete mnogo više da čujete od onoga što inače primetite.


Šta nije aktivno slušanje?

Nije slušanje sa mislima  – aha, jeste, jeste, to se i meni desilo,
– sada ću ti ja reći svoj predlog 🙂
– čekaj, možeš to ovako i ovako
– samo da ti kažem…


Aktivno slušanje jeste 

– potpuni fokus na ono što sagovornik govori
– slušanje sa empatijom
– slušanje bez smišljanja unapred šta ćete reći
– postavljanje pitanja kako biste tačno razumeli o čemu se radi
– postavljanje pitanja kako biste podstakli na razmišljanje
– kako biste pokazali posvećenost priči svog sagovornika
– bez potrebe i želje da vi budete u fokusu razgovora, već sagovornik.


Otvorena pitanja su deo slušanja

Pitanja koja pomeraju komunikaciju u pravcu razmišljanja i razvoja su otvorena pitanja. To su sva pitanja koja ne donose zaključak, ne usmeravaju tok razgovora, ne traže odgovor da ili ne. To su pitanja koja usmeravaju na novi pogled, nova razmišljanja, mogućnosti i koja daju snagu.

Samo zamislite koliko mnogo možete promeniti ukoliko makar tokom jednog razgovora primenite ove tehnike. Budete prisutni u razgovoru, mislite na ono što sagovornik govori, postavljate pitanja kako biste bolje razumeli temu i kako biste pitanjem uspeli da pomognete sagovorniku.


Fokus je na slušaocu

Kada promenimo svoj fokus, sa sebe na sagovornika, i budemo istinski radoznali da čujemo priču dešava se velika promena i kod sagovornika, i u razgovoru, a i za nas lično. Dolazi do boljeg osećaja, drugačije posmatramo celu temu, imamo drugačiji pogled na situaciju i ono što je zasigurno – bićemo prisutni potpuno u tom trenutku.


Prisutnost i posvećenost jesu neophodne karike za ovakav razgovor i razvijaju se upravo vežbajući ove veštine.

Verujte nam na reč 🙂 i probajte da baš ovako komunicirate već danas.

Ostavite odgovor

Milovana Glišića 42
34000 Kragujevac, Srbija

063 844 37 27 | 034 253 236

office@balance.rs

2008 – 2020 ⓒ Copyright – Balance Consulting

Web design & Development QTecho