Snaga odnosa

Za početak imam jedno pitanje. Koliko se vodi računa o međuljudskim odnosima u vašoj firmi? U firmi u kojoj ja radim 100%. Ne znam za vas, meni je ova nedelja jedna od onih kada su noći neprospavane, tokom kojih sledi skidanje temperature jednom, drugom detetu, jurnjava u dečiji dispanzer, apoteku i ne stignete da razmislite o sebi. I onda sa podočnjacima ispod očiju, „odvučete“ se nekako na posao gde se od vas očekuje da obavite svoje zadatke, a mene dočeka pitanje: „Kako si ti?“

Ovih dana sam razmišljala da li i drugi ljudi imaju ovu privilegiju kao i ja? Koliko je često da poslodavac ima razumevanja za zaposlene odnosno biti čovek. Znam, neki će reći treba biti profesionalan i napraviti balans. I slažem se da na poslu treba biti fokusiran na zadatke ali nekad smo slabi, ranjivi jer smo na kraju krajeva samo ljudska bića, a ne roboti.

Nakon što sam odgovorila na pitanje već sam se osećala bolje i spremnije da čujem koje zadatke za taj dan imam.

Naš posao je takav da smo u konstantnoj interakciji sa ljudima na treninzima, radionicama ili sastancima i ljudi su nam zaista važni. Važno nam je da ostvarimo most poverenja jer na taj način saznajemo šta je klijentu tačno potrebno. I ljudi nam veruju i tu vrednost prepoznaju jer je i sami živimo!

Iz ugla zaposlenog razmatrala sam koje benefite poslodavac može da ima negujući i ulažući u međuljudske odnose i ovo su samo neke od prednosti snažnih međuljudskih odnosa:

Lojalnost

Mario Puzo je rekao: „Snaga porodice, baš kao i armije, zasniva se na lojalnosti njenih članova.“ Ova misao se odnosi u potpunosti i na poslovni kontekst. Biti lojalan znači da sa ostalima iz zajednice delimo isti vrednosti sistem i da stavove branimo čak i kad postoji drugačije mišljenje. Deljenjem istih vrednosti koje su potkrepljene dobrim međuljudskim odnosima povećavate zadržavanje zaposlenih i ne dolazi do fluktuacije. Na kraju poslodavac koji ulaže u iste ljude dobija obučen i kvalifikovan tim zaposlenih.

Produktivnost

Snažni odnosi stvaraju prijatnu atmosferu u radnom okruženju i to svakako povećava motivaciju zaposlenih. Osećajući se više povezanim sa svojim radnim mestom, prirodno je da će se zaposleni truditi da doprinesu održavanju kompanije i podržati njen rast. Ako gledamo iz finansijskog ugla, firme koje su investirale u programe odnosa sa zaposlenima doživljavale su povećanje produktivnosti, a samim tim povećana produktivnost dovodi do povećanja profita.

Manje konflikata

Kada je okruženje na poslu efikasno i prijateljsko, smanjuje se stepen sukoba na radnom mestu. Manje sukoba dovodi do toga da zaposleni budu u stanju da se koncentrišu na zadatke koji su na raspolaganju i zbog toga su produktivniji.

Istraživanja i statistika vode do zaključka: Srećna, a zatim i motivisana radna snaga je produktivna radna snaga. Stvaranje zdravog i efikasnog radnog okruženja sa dobrim rukovođenjem i snažnim odnosom između poslodavca i zaposlenog može biti ključ za uspeh poslovanja.

Autor: Jelena Marušić

Ostavite odgovor